แก้...ไขรัฐธรรมนูญ พุทธศักราช 2550...ประชาชนได้อะไร
รัฐธรรมนูญ เป็นกฎหมายสูงสุดของประเทศ ในประเทศที่มีการปกครองระบอบประ ชาธิปไตย การได้มาของรัฐธรรมนูญ ตัองเกิดจากกระบวนการของระบอบปร ะชาธิปไตย แต่รัฐธรรมนูญ พ.ศ.2550 ได้มาจากกระบวนการของระบอบเผด็จ การ ที่ปฏิเสธไม่ได้ ถึงแม้กลุ่มผู้ดำเนินการและผู้ท ี่มีส่วนเกี่ยวข้อง บอกว่าเป็นการดำเนินไปเพื่อชาติ ศาสนาและสถาบันประมุขของประเทศ. ..การกล่าวเช่นนี้...ไม่ใช่คำ กล ่าวของผู้ที่ยึดกฎหมายรัฐธรรมนูญขอ งระบอบ
ประชาธิปไตย หรือไม่ได้ยึดสิทธิเสรีภาพ ความเสมอภาคและภราดรภาพ เป็นสำคัญ
...ซึ่งหมายถึง ดิน น้ำ ลม ไฟ ที่เป็นพื้นฐานของสรรพสิ่ง
ที่ทำให้ทุกสรรพสิ่งเป็นไปตามคว ามประสงค์ ทั้งทางโลกและทางธรรมะ
การแก้ไขรัฐธรรมนูญ พุทธศักราช 2550 ประชาชนได้อะไร...กล่าวแบบสรุปย ่อ พื้นๆ ประเทศที่มีการปกครองระบอบประชา ธิปไตย แบบมีรัฐสภา ประชาชนเป็นผู้เลือกผู้แทนราษฎร เข้าไปเป็นสมาชิกสภาผู้แทนราษฎร การดำเนินการทุกอย่างของสมาชิกส ภาผู้แทนราษฎร ทั้งด้านเศรษฐกิจ สังคมและโดยเฉพาะทางการเมืองระบ อบประชาธิปไตย เป็นสิ่งที่ประชาชนจะได้รับ ทั้งโดยทางตรงและโดยทางอ้อม ซึ่งหมายถึงการสร้างโอกาสและการ ให้โอกาสทั้งด้านเศรษฐกิจ สังคมและการเมืองระบอบประชาธิปไ ตย เพราะ สมาชิกสภาผู้แทนราษฎร คือ ตัวแทนของประชาชนที่มาจากระบอบป ระชาธิปไตย ตามกฎหมายสูงสุดของประเทศ
ในระบอบประชาธิปไตยความคิดเห็นก ็มีทั้งค้านและเห็นด้วย ไม่ใช่้เรื่องแปลกของระบอบประชา ธิปไตย
แต่ที่จะแปลก คือการปกครองระบอบประชาธิปไตย แล้วมีการรัฐประหาร
ทั้งในรัฐสภาและนอกรัฐสภา โดยกระบวนการของระบอบเผด็จการ
เพื่อตัดไฟตั้งแต่ต้นลมของอีกฝ่ าย แบบไม่ได้ยึดในหลักการของระบอบป ระชาธิปไตย คือ สิทธิเสรีภาพ ความเสมอภาคและภราดรภาพ ซึ่งก็เป็นการแสดงออกให้เห็นชัด เจนของฝ่ายต่อต้านว่า ไม่ใช่ไม่ยอมรับในหลักการของการ แก้..ไขรัฐธรรมนูญ พุทธศักราช 2550 ตามเหตุผลที่ผู้เสนอขอแก้ไขรัฐธรรมน ูญ พุทธศักราช 2550 ยกขึ้นมากล่าวอ้าง เท่านั้น แต่เป็นการ แสดงออกให้เห็นถึงการไม่ยอรับเส ียงส่วนใหญ่ของประเทศในระบอบประ ชาธิปไตย ทั้งในรัฐสภาและนอกรัฐสภา...ซึ่ งเท่ากับว่าเป็นการทำลายการสร้า งโอกาสและการที่จะได้มีโอกาสของประชาชน ทั้งด้านเศรษฐกิจ สังคมและการเมืองระบอบประชาธิปไ ตย ทั้งโดยตรงและโดยอ้อม
ดังนั้น การแก้ไขรัฐธรรมนูญ พุทธศักราช 2550 จึงเปรียบดั่งการล้างไขมันส่วนเกิน ของระบอบประชาธิปไตย อันมีพระมหากษัตริย์ทรงเป็นประม ุข ที่เกิดจากกระบวนการของระบอบเผด ็จการ ออกไปจากรัฐธรรมนูญระบอบประชาธิ ปไตย เพื่อให้ระบอบประชาธิปไตย สามารถเดินหน้าไปตามอุดมการณ์ หร ือหัวใจของระบอบประชาธิปไตย คือสิทธิเสรีภาพ ความเสมอภาคและภราดรภาพ นี้เป็นสิ่งที่ประชาชน จะได้รับทั้งโดยตรงและโดยอ้อม .
Repair ... , reveal the constitution , 2550... Buddhist people eras have what , constitution , be the constitution of the country , in the country where have democracy administration , something get come to of the constitution , be born from the procedure of the democracy , but , constitution , 2550 Buddhist Eras have been from the procedure s of a regime s dictate , that can't deny , although , operator group and who get into , tell proceeding goes to for the nation , a religion and leader institute of the country ... , the speaking such ... , be not the word , deliver a speech of who ( hold,seize ) constitution law of a regime , democracy , ? (ed hold,seize ) the liberty and rights , the equality and the brotherhood , in witness , ... , which , mean , earth , water , wind , fire , at basically the base of the everything , that make the everything is in line with the purpose , both of secular and dharma way , constitution editing , 2550 Buddhist people eras have what ... , deliver a speech like [ model ] to summarize shorten , The common , the country where have democracy administration , like [ model ] to have the parliament , people is person choose a representative , enter a memr of the House of Representatives , everything administration of the Member of the House of Representative , both economic of , the social and political especially the democracy , be the thing that people will receive , both of by the direct way and indirectly , which , mean building chance and chance both of economic alms , the social and democracy politics , because , , Member of the House of Representative , be , an agent of source people from the democracy , according to law topmost of the country , in opinion democracy , have both of protest and agree , not about [ story ] strange of the democracy , but , strange to , be democracy administration , already have the coup d'etat , both of in the parliament and outside the parliament , by the procedure of a regime dictates , for cut the fire from the beginning the wind of again the faction , like [ model ] , no ( hold,seize ) in the principle of the democracy , be , liberty and rights , the equality and the brotherhood , which , be the expression see obviously to is skilled at of the faction resists that , , be not refuse in the principle of repairing .. , reveal the constitution , 2550 Buddhist eras rationally at the proposer s beg for to correct the constitution , 2550 Buddhist eras elevate very hunt to cite , only , but , be something , express give see arrive at doingnot praise takes the majority vote of the country in the democracy , both of in the parliament and outside the parliament ... , which , mean building chance destruction will and with regard to have a chance of people , both economic of , the social and democracy politics , both of directly and indirectly , thus , constitution editing , 2550 Buddhist eras then compare with like fat paramour rubbing s of democracy s have great shape king s are a leader , at born from the procedure of a regime dictates , go out from democracy constitution , for , democracy , can advance go to area the ideology , or , the heart of the democracy , be the liberty and rights , the equality and the brotherhood , this the thing that people , receive both of directly and indirectly .
รัฐธรรมนูญ เป็นกฎหมายสูงสุดของประเทศ ในประเทศที่มีการปกครองระบอบประ
การแก้ไขรัฐธรรมนูญ พุทธศักราช 2550 ประชาชนได้อะไร...กล่าวแบบสรุปย
ในระบอบประชาธิปไตยความคิดเห็นก
ดังนั้น การแก้ไขรัฐธรรมนูญ พุทธศักราช 2550 จึงเปรียบดั่งการล้างไขมันส่วนเกิน
Repair ... , reveal the constitution , 2550... Buddhist people eras have what , constitution , be the constitution of the country , in the country where have democracy administration , something get come to of the constitution , be born from the procedure of the democracy , but , constitution , 2550 Buddhist Eras have been from the procedure s of a regime s dictate , that can't deny , although , operator group and who get into , tell proceeding goes to for the nation , a religion and leader institute of the country ... , the speaking such ... , be not the word , deliver a speech of who ( hold,seize ) constitution law of a regime , democracy , ? (ed hold,seize ) the liberty and rights , the equality and the brotherhood , in witness , ... , which , mean , earth , water , wind , fire , at basically the base of the everything , that make the everything is in line with the purpose , both of secular and dharma way , constitution editing , 2550 Buddhist people eras have what ... , deliver a speech like [ model ] to summarize shorten , The common , the country where have democracy administration , like [ model ] to have the parliament , people is person choose a representative , enter a memr of the House of Representatives , everything administration of the Member of the House of Representative , both economic of , the social and political especially the democracy , be the thing that people will receive , both of by the direct way and indirectly , which , mean building chance and chance both of economic alms , the social and democracy politics , because , , Member of the House of Representative , be , an agent of source people from the democracy , according to law topmost of the country , in opinion democracy , have both of protest and agree , not about [ story ] strange of the democracy , but , strange to , be democracy administration , already have the coup d'etat , both of in the parliament and outside the parliament , by the procedure of a regime dictates , for cut the fire from the beginning the wind of again the faction , like [ model ] , no ( hold,seize ) in the principle of the democracy , be , liberty and rights , the equality and the brotherhood , which , be the expression see obviously to is skilled at of the faction resists that , , be not refuse in the principle of repairing .. , reveal the constitution , 2550 Buddhist eras rationally at the proposer s beg for to correct the constitution , 2550 Buddhist eras elevate very hunt to cite , only , but , be something , express give see arrive at doingnot praise takes the majority vote of the country in the democracy , both of in the parliament and outside the parliament ... , which , mean building chance destruction will and with regard to have a chance of people , both economic of , the social and democracy politics , both of directly and indirectly , thus , constitution editing , 2550 Buddhist eras then compare with like fat paramour rubbing s of democracy s have great shape king s are a leader , at born from the procedure of a regime dictates , go out from democracy constitution , for , democracy , can advance go to area the ideology , or , the heart of the democracy , be the liberty and rights , the equality and the brotherhood , this the thing that people , receive both of directly and indirectly .
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น